Paris Gezisi (06/06/2018 - 10/6/2018)

06/06/2018-10/06/2018 tarihleri arasında FMV Işık Okulları Nişantaşı  Kampüsü Ortaokulu olarak Fransa'nın Paris şehrine bir gezi gerçekleştirdik. Charles de Gaulle Havalimanı'ndan ayrılarak şehir merkezine doğru hareket ettik. Paris panaromik turumuzu gerçekleştirdik. Şehir turumuz sırasında  Kongre Sarayı, Grande Armée Caddesi, Etoile Meydanı  ve  Zafer Takı, Kléber Caddesi, Invalides Meydanı  ve Napolyon'un Mezarı, Rodin Müzesi, Millet Meclisi, Saint Germain ve Saint Michel Semtleri, Pantheon, Notre Dame Katedrali, Bastille ve Republique Meydanları, Grands Boulevards, Opera, Madeleine Kilisesi, Vendome Meydanı, Concorde Meydanı, Büyük ve Küçük Sarayı' gördük.

Paris'in dünyaca ünlü simgesi olan Eyfel  Kulesinin en güzel görüldüğü Trocadero Meydanında fotoğraf molası verdik.

Fransız Radyosunun merkezi olarak bilinen Radyo Evi'ne (Maison de la Radio) girdik ve 2 saatlik workshop uygulaması yaptık.Workshop uygulamamızda radyonun nasıl çalıştığını öğrendik. Akşam yemeğimizi dünyaca ünlü alışveriş ve kültür caddesi olan Şanzelize (Champs Elysees) Caddesinde yedik  ve kısa bir yürüyüş yaptık.

Paris'in sanatçılarıyla ünlü bölgesi Montmartre'a gittik. Burada öncelikle Vincent van Gogh'un rehin kaldığı yerin pencereden bakarak resmini çizdiği Moulin de Galette'yi (Galette Değirmeni) gördük. Van Gogh'un yaşadığı bölgeyi deneyimli ressamımızdan dinledikten sonra Picasso'nun atölyesine geçtik. Picasso'nun Paris'e geldikten sonra çalışmalarını yürütmek için tuttuğu ve bugün müze olan Picasso Atölyesi'ni de gördükten sonra atölyenin önündeki meydanda, uzman ressamımız tarafından 1 saatlik resim eğitimimizi aldık. Kendi yaptığımız resimlerimizle meydandan ayrıldık.

Ressamlar Tepesi olarak bilinen bölgede  Sacre Coeur (Kutsal Kalp) Katedralini ziyaret ettik ve tepeyi gezme imkanı bulduk.

Uluslararası pastane ve fırın zinciri olan Paul'un merkez fırınına vardık ve Fransızların ünlü ürünlerinden 'éclair' (ekler) ve 'petit chou' yapımına katıldık. Kendi  mini pastalarımızı  üretip tatıktan sonra uygulamayı tamamladık.

13. yüzyıldan bu yana 2400 Km uzunluğa ulaşmış, Paris'in paraleli diye bilinen, yer altı şehri sayılabilecek büyüklükteki ünlü Paris Kanalizasyonuna girdik. Paris Belediyesi tarafından 1850'li yıllardan bu yana itinayla geliştirilmiş olan bu yer altı sisteminin gezi amaçlı halka açılmış alanlarını (Paris Kanalizasyonları Müzesi) ziyaret ettik. Bosquet Caddesi kolektörü, Cognac-Jay ana kanalizasyonu, Resistance Meydanı yağmur suyu toplama kolektörü gibi önemli alanları gezdik.

Paris'in merkezinde, geniş bir alana kurulmuş olan Aklimasyon Bahçesi'ne (Jardin d'Acclimatation) gittik ve 2 farklı workshop uygulamasına katılmamızın yanı sıra park içindeki keyifli aktivitelere de katıldık.  Bu aktiviteler arasında Kitchen workshop (yemek eğitimi), Atelier Magie (sihirbazlık eğitimi), Theatre workshop (tiyatro eğitimi), Organic Parfume workshop (organik parfüm eğitimi), Musical Comedy (müzikal komedi eğitimi), Atelier Savant Fous (çılgın bilim adamı atölyesi), Street Art workshop (sokak sanatları eğitimi), Zumba & Hip Hop Dance workshop (zumba ve hip hop dans eğitimi), Chinese Calligraphy workshop (Çin kalifgrafi eğitimi)'ni  sayabiliriz.

Dünyaca ünlü Fransız Markası Louis Vuitton'a ait LV Vakfı müzesine gittik. Burada yine Louis Vuitton ürünlerinin üretimiyle ilgili detaylı bilgi alabileceğimiz workshop uygulamasına katıldık.

Tam günlük Disneyland & Walt Disney Studios turu yaptık. Disneyland'a varışımızla birlikte tüm gün boyunca 2 parkta eğlenme imkanı bulduk.Disneyland'ta Phantom Manor, Big Mountain Train, Indiana Jones, Pirates Of Carribbean, It's A Small World, Star Tours, Cars, Buzzy Eclair, Space Mountain... gibi aktivitelerle çok eğlendik.

İkinci park olan Disney Studios'ta ise Cinemagic, Animagic, Aerosmith Rock'n Roller Coster, Hollywood Tower, Stunt Show, Studios Tram Tour... isimli aktivitelerle eğlenceli saatler yaşadık.

Paris'in en ünlü ve önemli parfüm müzesi olan Fragonard'a gittik. Burada parfümün ve markanın tarihi hakkında detaylı bir sunum dinledik.  Ardından parfüm alışverişi yaptık.

Alışverişler, yemek siparişleri ve yol sorma sırasında öğrencilerimiz Fransızca konuşarak pratik yaptılar. Fransız yaşam şeklini, alışkanlıklarını ve rehberimizin anlattıkları doğrultusunda Fransız tarihini ve kültürü'nü öğrendiler. Gezimizi, bilgi ve neşe dolu bir şekilde sonlandırık.