Okulumuzun psikolojik danışma ve rehberlik servisi bölümünde, öğrencilerimizin gelişim dönemi gereksinimlerine uygun rehberlik programları geliştirilerek uygulamaya konulur. Her bireyin akademik gelişimi yanı sıra sosyal ve duygusal gelişimi öncelikli hedef alınarak bireyin ihtiyaçlarına dönük, amaç ve yaklaşım olarak 'Önleyici ve Gelişimsel' bir rehberlik anlayışı benimsenmektedir.
Okulumuzun psikolojik danışma ve rehberlik servisi, öğrencilerin,
Kendi benliklerinin farkına varma ve duygusal anlamda iç görü kazanmalarına,
Kendini ifade edebilme ve duygusal zorluklarla baş edebilme yetilerini geliştirmelerine,
Sağlıklı bir öz benlik geliştirerek, problem çözme becerilerini kazanmalarına,
Kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda hayatlarını yönlendirebilen, çevresiyle iyi ilişkiler kurabilen bireyler olabilmelerine,
Var olan potansiyelini fark edebilen ve kullanabilen bir kişilik yapısı geliştirebilmelerine,
Temel sosyal becerilerini kazanmış, sağlıklı bir kişilik oluşumuna sahip "İyi ve Mutlu" bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlamayı hedeflemektedir.
Okulumuzda uygulanan psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları bireysel ve grupla psikolojik danışma ve rehberlik olarak hizmet vermektedir.
Bireysel Görüşmeler; Duygusal ve psikolojik anlamda karşılaşılan çeşitli zorluklar, aile içi dinamikler, kendini tanıma ve duygusal alanda farkındalık ve iç görü kazanma, fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal açıdan gelişim ile duygusal kaynaklı yaşanabilecek akademik ve davranışsal problemler hakkında öğrenci ve velilere bireysel psikolojik danışma hizmeti verilmektedir.
Bu hizmet diğer psikolojik danışma çalışmalarında olduğu gibi 'gönüllülük' ve 'gizlilik' esas alınarak, koşulsuz kabul ile okul, aile ve öğrenci işbirliğinde gerçekleştirilmektedir.
Grup Çalışmaları
Belirlenen bir tema ya da grubun kendi etkileşimiyle ortaya çıkan bir konuda, grup etkileşimini ve grup desteğini temel alan aynı gereksinimleri bulunan öğrencilerin bir araya getirilmesiyle gerçekleştirilen çalışmalardır. İletişim, duygusal farkındalık, öfke kontrol becerileri ve arkadaşlık ilişkileri gibi konular grup çalışmalarımıza örnek oluşturmaktadır.
Sınıf İçi Etkinlikler
Öğrencilerin eğitimsel ve sosyal hedefleri gerçekleştirmeleri, okul hayatlarına uyumu güçlendirmek amacıyla ihtiyaca dönük ya da okul planı çerçevesinde sosyal becerileri destekleyici ve geliştirici sınıfiçi etkinlikler yapılmaktadır
Tanıma ve Oryantasyon Çalışmaları
Fiziksel ve sosyal çevreye uyum çalışmaları ve öğrencinin ilgi ve yeteneklerini keşfetme amacıyla uygulanan çeşitli bireyi tanıma test ve teknikleri uygulanmaktadır.
Mesleki Rehberlik
Bireyin kişisel özelliklerini, tutumlarını, ilgilerini, yeteneklerini, değerlerini, amaç ve sınırlılıklarını tanıyarak hayatına yön verebilmesi ve kendi kişiliğine uygun bir kariyer planlaması yapabilmesini hedefleyen mesleki rehberlik çalışmaları gerçekleştirilmektedir.
Seminer ve Bültenler
Öğrencilerin yaş dönemi özellikleri ve gelişimleri göz önünde
bulundurularak ihtiyaca dönük ya da belli bir plan çerçevesinde, psikolojik
danışma ve rehberlik servisi tarafından ya da ilgili alanda uzman kişilerce
çeşitli bilgilendirme ve paylaşım toplantıları düzenlenmektedir.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNİN VELİYE YÖNELİK ÇALIŞMALARI
Öğrencilerimizin duygusal zorluklarla baş edebilmeleri, akademik, sosyal ve davranışsal anlamda gelişim evrelerini sağlıklı bir şekilde sürdürebilmeleri, kendi kişilikleri hakkında farkındalıklarını oluşturabilmeleri ve karşılaştıkları problemleri doğru yöntemlerle çözebilme becerilerini geliştirebilmeleri adına siz velilerimizin iş birliği ve desteği oldukça önemli bir yer tutmaktadır. Bu anlamda psikolojik danışma ve rehberlik servisimiz gerek duyduğu noktalarda veli ile iletişim kurarak, bireysel görüşme yapmak için okula davet etmekte ve yaşanan sorunun içeriğine göre görüşmeler düzenli olarak devam ettirilmektedir.
Aile, okul ve rehberlik servisi üçgenini kuvvetlendirmek, ebeveynleri duygusal ve psikososyal alanlarda desteklemek ve bilgilendirmek adına ihtiyaç duyulduğu zamanlarda rehberlik servisimiz tarafından velilerimize ve öğretmenlerimize yönelik çeşitli seminer ve eğitimler düzenlenmektedir. Ayrıca belli aralıklarla velilerimizin kendi iç dünyalarına dönmesini ve kendi duygu, düşünce ve tutumlarını keşfetmesini sağlayacak içerikte paylaşım grupları gerçekleştirilmektedir.
Tüm rehberlik çalışmalarımızın yanında velilerimize ihtiyaç duyulan ve öğrencilerin yaş dönemi itibariyle içerisinde bulundukları dönem özelliklerini, olası zorluklar ve baş etme şekillerini içeren yazılı doküman paylaşımları ve bülten çalışmaları yayınlanmaktadır. Ön ergenlik, sınırlar, korkular gibi konular bülten çalışmalarına örnek oluşturmaktadır.
Psikolojik danışma ve rehberlik servisinin belirttiği bu amaçlar ve çalışmaları
en etkili şekilde gerçekleştirebilmesi için velilerle gerçekleştireceği
işbirliği oldukça önem teşkil etmektedir. Çocuğun gelişim süreci hakkında bilgi
paylaşımı yapmak, sorularınıza yanıt almak ve görüşlerinizi bildirmek için
rehberlik servisimizden randevu alıp, görüşme yapabilirsiniz.
BEDEN
EĞİTİMİ VE SPOR
Beden eğitimi, öğrencilerin
oyun oynama, fiziki etkinliklere katılma ve bu süreçlerde bedensel, zihinsel,
duygusal ve sosyal becerilerini geliştirmelerine katkı sağlayacak tüm eğitim
süreçlerini içerir. Kısaca beden eğitimi; beden yoluyla genel eğitim olarak da
açıklanabilir.
Bu eğitim sürecinde öğrencilerin yaş düzeyi, hazır bulunurlukları, ilgileri,
beklentileri, yöresel özellikler gibi etkenler dikkate alınır. Bu anlamda
derslerimizde öğrencilerin gelişim özellikleri de göz önünde tutularak, kişisel
ve toplumsal yönden sağlıklı, mutlu, iyi ahlâklı ve dengeli bir kişilik sahibi,
yapıcı, yaratıcı, üretken ve demokratik hayatın temel ilkelerini benimsemiş
fertler olarak yetiştirilmeleri amaçlanmaktadır.
Bu doğrultuda ilkokulda derslerimiz, öğrencilerin gelişim ihtiyaçları ve eğitim
öncelikleri göz önüne alınarak 'Hareket Yetkinliği' , 'Aktif ve Sağlıklı Yaşam'
ve 'Kişisel, Sosyal ve Düşünme Becerileri' olmak üzere üç temel öğrenme ve
gelişim alanı üzerine tasarlanmıştır. Derslerimiz de bu doğrultuda
etkinliklerimiz yer almaktadır. Bu sayede öğrencilerde gelişen hareket
becerileri ve sağlık bilgileri dışında karmaşık oyun stratejileri ve taktikleri
için altyapı oluşturulmaktadır.
Ortaokul düzeyinde ise öğrencilerin, ilkokulda edindikleri temel ve
birleştirilmiş hareket becerilerini "bireysel, takım, raket, su sporları,
dans, doğa ve macera etkinlikleri" gibi farklı spor ve fiziksel etkinlik
gruplarına ait hazırlayıcı oyunlarda kullanmaları ve geliştirmelerinin yanı
sıra Atatürk'ün spora ve sporcuya verdiği önemi kavramaları ve bu doğrultuda
hareket etmelerini amaçlanır. İlkokulda her yarıyıl dörder hafta olmak üzere,
ortaokulda ise beş haftada bir dersimizin konusu yüzmedir.
Derslerimizi işlediğimiz fiziksel alanlarımız oldukça çeşitlidir. Okulumuzda
bir kapalı spor salonu, kapalı yüzme havuzu, iki açık basketbol sahası ve bir
açık tenis kortu, bir açık futbol sahası, dans ve cimnastik salonu ve atletik
çalışmaların yapılabileceği bir pist bulunmaktadır.
Açtığımız sosyal etkinlik kulüpleri, düzenlediğimiz etkinlikler, kurduğumuz
okul takımları ve geleneksel olarak düzenlediğimiz sörf ve kayak kampları ile
öğrencilerimize sportif beceri gelişiminin yanı sıra kurallar ve beceriler
öğretilerek gelişimleri sağlanır. İş birliği içinde çalışma, yardımlaşma ve
sorumluluk alma, lidere uyma ve liderlik yapabilme, dostça oynama, mücadele
etme, kazananı kutlama, kaybetmeyi kabullenebilme, demokratik hayatın
gerektirdiği tavır ve alışkanlıkların öğrencilerimizde pekiştirilmesi
hedeflenir.
Yanı sıra faaliyet gösteren Işık Spor Sanat ve Tasarım Akademisi çalışmaları
ile birçok branşta öğrencilerin yetenekleri geliştirilmekte ve bu alanlara
profesyonel olarak yönlenmelerine yardımcı olunmaktadır.
GÖRSEL
SANATLAR
Görsel sanatlar dersinde
başlıca hedefler, öğrencilerin estetik duyarlılıklarını geliştirmek, bakmayı,
görmeyi öğretmek, onların çok yönlü bireyler olmalarını sağlamaktır. Bu
bağlamda yaratıcı, eleştirel gözlere sahip, özgüvenli bireylerin yetişmesinde
görsel sanatların payı yadsınamazdır.
Görsel sanatlar dersi öğretim programı bu hedeflere yöneliktir. Görsel sanatlar
dersi başlıca üç alanda toplanır. İlk alan ''Görsel Biçimlendirme'' de daha çok
el-göz koordinasyonunu geliştirmek, yaratıcılığı ortaya çıkarmak ve estetik
bilinç kazandırmak hedeflenir.
İkinci alan ''Görsel Sanatlar Kültürü''nde yalnızca görsel sanat kültürü değil,
aynı zamanda çevre bilinci ve insanların çeşitli kültürel faaliyetleri de
incelenerek görsel sanatlarla ilişkilendirilir.
Bir diğer alan olan ''Müze Bilgisi'' nin içerdiği dersler ise müzeler ve
galeriler kimi zaman sunumlarla, kimi zaman da gezilerle yerinde yapılan
incelemelerle tanınır. Amaç, çocuklara müze ve galeri gezme alışkanlığı
kazandırmak, gezdiği bu yerleri de bilinçli gözlerle inceleyebilmesini
sağlamaktır.
Görsel sanatlar dersinde resim çalışmaları öğretim programının dışında; ebru,
seramik, heykel, karikatür ve desen alanlarında çalışmalar ders sürecine dahil
edilir; böylece öğrencilerin sanatsal bakış açılarında farklılık yaratılması ve
ilgi alanlarına göre gelişmeleri sağlanmaktadır.
Yanı sıra faaliyet gösteren Işık Spor Sanat ve Tasarım Akademisi çalışmaları
ile birçok alanda öğrencilerin yetenekleri geliştirilmekte ve bu alanlara
yönlenmelerine yardımcı olunmaktadır.
MÜZİK
Müzik derslerinde
öğrencilerimize müziği sevdirmek, kaliteli ve seçici bir dinleyici olmalarını
sağlamak ve yetenekleri doğrultusunda yönlendirmek amaçlamaktadır.Müzik
derslerinde 1. ve 2. Sınıflarda temel nota öğretimi, sesi doğru kullanma
çalışmaları ve müzik dinletileri, 3. Sınıflarda solfej eğitimi ile temel nota
çalışmaları, çalgı ile pratik çalışmalar yapılır. 4 ve 5. Sınıflardan itibaren
öğrencilerimiz
ilgileri, yetenekleri ve fiziksel yapıları doğrultusunda üflemeli,telli,vurmalı
ve yaylı enstrümanlardan birine yönlendirilerek okul çalgısı olarak kullanmaya
başlarlar. Sınıflarda nota eğitiminin yanı sıra Dünya
müzik kültürlerini içeren, iyi müzik dinleyicisi yetiştirme amaçlı kaynaklar
kullanılmaktadır.
Orkestra Performans ve Koro Kulübü'müzde yetenek ve ilgileri ile öne çıkan öğrencilerimize
doğru yönlendirmeler ile müzikal yeteneklerini geliştirebilecekleri sahne
deneyimleri ve etkinlikler sağlanmaktadır.
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 10 Kasım Atatürk'ü Anma Günü, 23 Nisan Ulusal
Egemenlik ve Çocuk Bayramı, Yeni yıl, Mezuniyet Törenleri gibi özel gün ve
haftalarda çeşitli düzeylerden öğrencilerimiz konser, resital gibi
etkinliklerde yer almaktadır.
Yanı sıra faaliyet gösteren Işık Spor Sanat ve Tasarım Akademisi çalışmaları
ile birçok alanda öğrencilerin yetenekleri geliştirilmekte ve bu alanlara
yönlenmelerine yardımcı olunmaktadır.
İNGİLİZCE
ÖĞRETİMİ
Anaokulunda tohumları atılan İngilizce
öğretimi, ilkokul ve ortaokulumuzda da yoğun biçimde disiplinlerarası
işbirliğiyle yürütülür. 21. yüzyıl becerileri olan yaratıcılık, eleştirel
düşünme, problem çözme, iletişim, işbirliği ve teknoloji becerilerini
geliştirmeye yönelik çalışmalar İngilizce derslerinde yer alır. 3. Sınıf
itibariyle haftada 1 saat ECIT (English Through Information Technology)
dersiyle öğrencilerimiz teknolojiyi doğru kullanarak, eğlenerek öğrenmeye
yönelik çalışmalar gerçekleştirirler. Çağdaş eğitim yöntemleri ve
dijital kaynaklar kullanılarak yapılan çalışmalarda okuma, yazma, dinleme ve
konuşma becerilerinin de gelişmesi sağlanır. Yapılan tüm etkinliklerde
öğrencilerimize dilin fonksiyonel ya da iletişimsel boyutunda beceri
kazandırmak amaçlanmaktadır. 5. Sınıfta öğrencilerimiz ağırlıklı
ingilizce programı dahilinde haftada 16 saat İngilizce dersi görmektedirler.
Uygulanan İngilizce dil programlarımızın hedefi 7. sınıfın sonunda
öğrencilerimizi Avrupa Dilleri Öğretim Çerçeve Programına (CEF) göre B1
seviyesine ulaştırmaktır, ve 7. sınıfın sonunda tüm öğrencilerimiz PET sınavına
girmektedir.
Cambridge
PET (Preliminary English Test) Cambridge Üniversitesi ESOL sınavları
birliğinin gerçekleştirdiği bir ngilizce
yeterlilik sınavıdır. Amacı anadili İngilizce olmayanların, İngilizce dilinde
dinleme, konuşma, okuma ve yazma olarak ifade edilen dört dil becerisini
ölçmektir. Cambridge sınavları, Avrupa Birliği (Council Of Europe) tarafından
belirlenmiş Ortak Avrupa Dil çerçevesinin (Common European Framework) 6
seviyesine denklik almış yegane İngilizce standart sınav sistemidir. Buna
göre,PET sınavını geçmiş bir öğrencinin seviyesi B1'dir.
İngilizce programımızla, öğrencilerimizde
yabancı dil bilinci oluşurken farklı kültürleri tanıyıp öğrenmeyi öğrenerek
yaratıcı düşünme becerileri de gelişir. Öğrencilerimizin okul içinde ve dışında
İngilizce yapılan etkinlik ve sunumlarda aktif rol almaları teşvik edilerek
topluluk önünde yabancı dilde sunum yapmaları sağlanır. Ayrıca yabancı dil
programlarımız ders saatleri dışında, tüm düzeylere sunulan İngilizce
kulüpleriyle desteklenir.
İKİNCİ
YABANCI DİL
Günümüzün küreselleşen dünyasında birden
fazla yabancı dil bilmenin önemi açıktır. Ayrıca birçok dil bilimcinin de ifade
ettiği gibi bir yabancı dili belirli düzeyde öğrenmiş öğrencilerin ikinci dili
öğrenmeye başlamaları dilsel zekâlarının gelişmesi noktasında çok büyük rol
oynamaktadır. Bu gerekçelerle ilköğretim okulumuz öğrencilere İngilizce ile
birlikte ikinci yabancı dil öğrenme olanağı verir. Eğitim programımızda,
öğrenilen İngilizce dili referans gösterilerek Almanca, Fransızca ve İspanyolca
ikinci dil eğitimi sunulur ve öğrenilmekte olan dilin modern ve güncel
kullanımına uygun öğrenme ortamı oluşturulur. Öğrencilerimizin bu dilleri
iletişim aracı olarak zorlanmadan kullanabilmesi için her türlü çağdaş ve
teknolojik gelişmeden yararlanılır. 3. sınıftan itibaren Fransızca, Almanca ve
İspanyolca tanıtım dersleri verilir. Böylece öğrenciler 4. sınıftan itibaren
hangi dili öğrenmeye devam edeceklerine daha kolay karar verir. 4-8. sınıflarda
haftada 2 saat ikinci yabancı dil dersi yapılır.
Sosyal
Bilgiler ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersleri, öğrencilerin demokratik
değerleri benimsemiş vatandaşlar olarak içinde yaşadıkları topluma uyum
sağlamalarının yanında edindikleri bilgi ve birikimleri yaşama geçirebilecek
donanımlar kazanmaları amaçlanmaktadır.
Sosyal
Bilgiler Dersinin Hedefleri
·
Ülke ve dünyanın her an değişen
- gelişen ortamını öğrencilerle beraber yaşamak ve değerlendirmek
·
Öğrencilerin kendilerini
insanlık olgusunun bir parçası olarak görmek, ülkesindeki ve dünyadaki
gelişmeleri takip etmek, iş birliği ve dayanışma duygusunu benimsemek, sivil
toplum ve siyasi süreçlere katılmaya gönüllü olmak
·
Okuyan, gezen, tartışan,
bilimsel düşünen, geleceğe sağlam adımlar atan bireyler kazanmak,
·
Evrensel değerlere saygılı,
katılımcı, araştırmayı ve paylaşmayı bilen sosyal öğrenciler yetiştirmek
·
Atatürkçü düşünce sistemini
içselleştirip, kültürel ve tarihsel süreçleri objektif bir şekilde kavrayarak
kültürel mirası korumak ve geliştirmek
·
Demokratik yaşamın ilkelerini
özümsemiş, haklarının farkında ve başkalarının haklarına saygılı; ayrıştırıcı
veya ötekileştirici olmak yerine birleştirici ve bütünleştirici olan bireyler
yetiştirmek
Bu amaçla;
Okulumuzda
"Önce İyi İnsan" görüşünden yola çıkılarak öğrencilerin bireysel
farklılıklarını dikkate alan öğrenci merkezli "Sosyal Bilgiler" öğretimi
yapılmaktadır. Öğrencilerimizin akademik, entelektüel ve eleştirel düşünme
becerilerini geliştirmeye yönelik uygulanan programda, öğrencilerde kalıcı
öğrenmeler oluşturmaya destek olmak ve farklı öğrenme stillerine sahip
öğrencilere ulaşabilmek adına içerik ve kaynak çeşitliliği bakımından zengin
ders materyalleri kullanılmaktadır. Aynı zamanda öğrencilerimizin yazılı ve
görsel basın aracılığıyla ulusal ve evrensel gündemi takip etmeleri
desteklenmektedir.
Öğretim
programlarındaki işleyişin yanı sıra çeşitli ders içi ve ders dışı etkinlikler
planlanır. Dersler, teknolojik araçlarla, öğrenci katılımı esası ile
işlenmektedir. Sosyal katılımın öneminden hareketle çevre gezileri, bilgisayar
destekli sunumlar, seminerler, paneller, sergiler, projeler ve grup çalışmaları
ile azami fayda amaçlanır. Bu hedefler doğrultusunda öğrencilerin ulusal / uluslararası
proje ve çalışmalara katılmaları desteklenir.
Yarışmalar ve Projeler
Okulumuzda
il içi ve il dışı birçok proje ve yarışma takip edilerek bunlara katılım
sağlanmaktadır.
·
2014 - 2015 eğitim - öğretim yılında,
Tarih Vakfı yürütücülüğünde başladığımız "1. Dünya Savaşı'na Katılan Ülkelerden
Mesaj Var - I, Gençler Cihan Harbi'ne Farklı Perspektiflerden Bakıyor ve
Tartışıyor" konulu projelerin 2015 - 2016 eğitim - öğretim yılında ikinci
aşamasına "1. Dünya Savaşı'na Katılan Ülkelerden Mesaj Var - II, Gençler Cihan
Harbi'ne Farklı Perspektiflerden Bakıyor, Tartışıyor ve Yazıyor" adıyla devam
edilmiştir. 2017 - 2018 eğitim - öğretim yılında ise bu projelerin üçüncü adımına
geçilerek projelerin sürecini ve işlenen konuyu ele alan bir kitap yazılmış ve kitabın
basımı gerçekleştirilerek öğrencilere dağıtılmıştır.
·
FMV Özel Ayazağa Işık Ortaokulunun
ev sahipliği yaptığı "İstanbul İli Ortaokullar Arası Sosyal Bilimler Proje
Yarışması"na her yıl öğrencilerimizle katılım sağlanmaktadır.
·
"Sözlü Tarih Yöntemi"ne dayalı
FMV Işık Okulları kurum tarihi ve sergisi projesi, gönüllü öğrencilerimizin
katılımıyla yürütülmüştür.
·
Türkiye Çevre Eğitim Vakfı'na
bağlı olarak sürdürülen, Uluslararası Eko - Okullar Programı okulumuzda iki
yıldır başarıyla yürütülmektedir. Bu yıl "Yeşil Bayrak" başvurusunda
bulunulan projede tüm okul üyeleri, veliler ve yerel yönetimlerle iş birliği
içinde çalışmaktadır.
·
Millî Eğitim Bakanlığına bağlı
"Değerler Eğitimi" çalışması okulumuzda iki yıldır disiplinler
arası iş birliği ile gönüllülük ilkesi doğrultusunda başarıyla yürütülmektedir.
Bu proje ile öğrencilerimizin bilişsel gelişimlerinin yanı sıra sosyal ve
duygusal öğrenmelerinin de sağlanması amaçlanmaktadır.
1.-2.-3.-4. sınıflarda temel dersler sınıf öğretmenleri tarafından yürütülmektedir. Tüm derslerde; öğrenmekten keyif alan, çevresine duyarlı, günlük yaşamda gereksinim duyulan temel bilgilere ve yaşam becerilerine sahip, öğrendiklerini yaşamın farklı alanlarında kullanabilen bireyler yetiştirmek hedeflenir. Bir üst sınıf için gerekli akademik alt yapı hazırlanırken bireysel farklılıklara dayalı eğitim öğretim anlayışı içinde, çağdaş öğrenme ve öğretme teknikleri kullanılarak, öğretmenin yol gösterici olduğu, her derste uygun öğrenme ortamlarının yaratıldığı, öğrencilerin derse aktif olarak katılımlarının sağlandığı yaparak ve yaşayarak öğrenme ilkesi benimsenir. Bu bağlamda öğrenci merkezli öğretim modeli, bireysel farklılıklar ile öğrencilerin öğrenme stilleri dikkate alınır.
Öğrencilerimizin matematiği somutlaştırarak üst düzey düşünme becerileri geliştirmeleri adına; 1. ve 2. sınıf öğrencilerimiz haftada 1 saat montessori dersliğinde çeşitli uygulamalar yaparak, 1 saat uygulamalara ait çalışma kağıtlarıyla çalışarak toplam 2 saat montessori uygulamalarını gerçekleştirirler.
Yıl boyunca işlenecek konular müfredat programı doğrultusunda sınıf ve branş öğretmenleri tarafından disiplinler arası ilişkilendirmeler yapılarak planlanır ve tüm derslerin işlenişi bu doğrultuda eş zamanlı olarak yürütülür.
Öğrencilerimiz, verilen teorik bilgilerin pratiğe dökmek, fen bilimleri konularının daha anlamlı ve etkili omasını sağlamak, yapılan deneylerle psiko-motor becerileri geliştirmek amacıyla 1. ve 2. sınıfta iki haftada 1 saat, 3. ve 4. sınıfta konuların dağılımına göre planlanan saatlerde laboratuvar derslerine katılarak; ilk elden somut yaşantılar geçirip yaparak ve yaşayarak öğrenmeye dayalı etkinlikler yaparlar.
Çocukların yaşama dair her şeyi oyun oynarken, yaparak yaşayarak düşüncesinden hareket ederek derslerin işlenişinde eğitici oyunlar ve yaratıcı drama oyunlarından yararlanılır. Böylece öğrencilerin düşüncelerini ifade edebilme, iletişim kurabilme, estetik duygularını geliştirme, yaratıcılık ve hayal gücünü zenginleştirmelerine fırsat verilir. Derslerin işlenişinde günümüzün koşullarının gerektirdiği tüm teknolojik olanaklardan yararlanılır. Derslerde etkileşimli tahta etkin olarak kullanılır.
Öğrencilerimiz her üç haftada bir saat okulumuz planetaryumunda astronomi derslerine katılırlar.
Öğrencilere çevre konusunda olduğu kadar, yaşamları boyunca kullanacakları ve başarılarını etkileyecek alışkanlıklar kazandırmayı amaçlayan eko okullar projesi uygulanır.
Öğrencilerimiz düzenlenen sehir içi ve şehir dışı gezilerle ailelerinden bağımsız bir birey olarak, grubun bir parçası rolüyle gündelik hayatta karşılaştıkları yaşantıları yaparak ve yaşayarak yorumlayıp yeni bir bakış açısı kazanırlar.
Ölçme ve değerlendirme çalışmalarında,
geleneksel ölçme değerlendirme tekniklerinin yanında alternatif ölçme
değerlendirme tekniklerine de yer verilmektedir. Böylece sonucun yanı sıra
sürece de odaklanılır, bilginin uygulanmasına ve yapılandırılmasına önem
verilir. Ölçme ve değerlendirme etkinlikleri gerçekleştirilirken; etkili ve
zamanında geribildirim verilir, ne kadar öğrenildiğinin yanı sıra nasıl
öğrenildiği de tespit edilir, rekabet yerine işbirliği desteklenir.
Türkçe dersleri, MEB'in
programları ve millî eğitimin temel amaçları doğrultusunda yürütülürken
öğretmenlerimiz öğrencilerimizi Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, ana dilini
doğru kullanan, kendi tarihini ve kültürünü bilen, başka kültürleri tanıyan, farklılıklara
saygı duyan, teknolojiyi doğru kullanan, düşünen ve sorgulayan, günceli
yakalamış, öz güveni yüksek bireyler olarak yetiştirme çabasındadır.
Türkçe
Öğretimindeki Temel Hedeflerimiz
Okul,
yaşamımız boyunca ihtiyacımız olacak temel bilgi, beceri, tutum ve davranışları
edinmemiz ve gereksinmelerimizi elde edebilecek becerileri kazanmamız için
vardır. Türkçe dersleri okuldaki eğitim sürecinin önemli bir bölümünü
kapsamakta ve öğrencilerin diğer derslerde de ihtiyaç duyacağı becerileri
içermektedir. Bu nedenle Türkçe derslerindeki amaçlarımızı şu şekilde
sıralayabiliriz:
·
Öğrencilerimizin
kendilerini ve toplumu daha iyi anlayabilmeleri için onlara görüp
izlediklerini, dinlediklerini, okuduklarını tam ve doğru anlama gücünü
kazandırmak
·
Öğrencilerimize,
çevrelerine yön verebilmeleri için görüp izlediklerini, dinlediklerini,
okuduklarını, incelediklerini, düşündüklerini ve tasarladıklarını söz ya da
yazı ile doğru ve amaca uygun olarak anlatma becerisini ve alışkanlığını
kazandırmak
·
Öğrencilerimize
etkin dinlemeyi, okuma alışkanlığını ve zevkini kazandırmak; öğrencilerimizin
estetik duygularının gelişmesinde yardımcı olmak.
·
Öğrencilerimize
Türk dilinin kurallarını farkına varmalarını sağlamak; onları, Türkçeyi gelişim
süreci içinde bilinçle, özenle ve güvenle kullanmaya yöneltmek ve onlara
Türkçeyi sevdirmek
·
Bilimsel,
eleştirel, yapıcı ve yaratıcı düşünme yollarını öğrencilerimize kazandırmak
Dilinin inceliklerini
kazanabilmek için Türkçe dersinde belgeseller, karikatür, roman ve biyografilerden
yararlanarak yorumlamayabilmeleri; öğrencilerimizin yaşadıkları alandan
başlayarak ülkemiz ve dünya ile ilgili yayınları takip etme bilinci kazanmaları
ve yaşam boyu etkin biçimde kullanabilecekleri kültürel bir donanıma sahip
olmaları amaçlanmaktadır.
Matematik Öğretimindeki Temel Hedeflerimiz;
Akademik Çalışmalarımız;
Projelerimiz;
Fen Bilimleri derslerinde öğrencilerimizi araştırmaya yönlendirerek, özgüvenlerini geliştirmek, doğal dünyayı anlamayı öğrenmelerini ve anlamalarını sağlamak, bilime ve çevresine duyarlı bireyler olarak yetişmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
Fen Bilimleri dersleri; 5. 6. ve 7. sınıflarda haftada 5 saat ve 8. sınıflarda haftada 7 saat olarak, branş öğretmenleri tarafından verilir. Öğrencilerin, konuları yaparak yaşayarak tam öğrenmelerini sağlamak amacıyla dersler, farklı yöntem ve teknikler kullanılarak uygulanan etkinlik ve deneylerle düzenlenmiş sınıf ve laboratuvar ortamlarında yapılır. Dersler öğrencileri sorgulayan, araştıran, bilimsel yöntemleri kullanma becerileri ile donanmış, terminoloji bilgisine sahip, yaşam boyu öğrenmeyi hedefleyen, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilen, doğa ve çevre bilincine sahip bireyler olarak yetiştirerek onları bir üst öğrenim kurumuna hazırlamaktadır.
Fen Bilimleri öğretmenleri tarafından öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda hafta sonu ve hafta içi ödevleri, ders notları, mini sınavlar, ünite sonu testleri ve terminoloji çalışmaları hazırlanır. Bu çalışmalarla öğrenme eksikleri belirlenir, tamamlamaya yönelik çalışmalar hafta içi etütleri ve hafta sonu akademik destek programı olarak planlanır ve uygulanır. 5, 6, 7.ve 8. Sınıf düzeylerinde tablet destekli eğitim kapsamında "Akıllı Sınıflarda" düzenli olarak gerçekleştirilen ünitelere ait interaktif tablet etkinliklerine yer verilmektedir. İstekli öğrenciler yıl içinde ulusal veya uluslararası proje yarışmalarına katılabilir. Sene sonunda Bilim Kültür Sanat ve Spor Şenliğinde de çeşitli etkinliklerde yer alabilirler.
Fen
Bilimleri öğretimindeki hedefler:
•Bilimsel süreç basamaklarını uygulayabilme, sentezleme, problem çözme, doğru
analiz ve hesaplama yapabilme ve sonuçları uygun şekilde sunabilme becerilerini
geliştirmek.
•Araştıran ve araştırma sonuçlarını yorumlayabilen öğrenci yetiştirmek.
•Uygulamalı çalışmalarda ve problem çözme etkinliklerinde laboratuvar
ortamındaki araç gereçleri ve teknolojiyi etkili bir şekilde kullanabilmek.
•Öğrencilerin grup çalışmalarında aktif rol alarak iletişim ve liderlik
becerilerini geliştirmek.
•Temel kavramları günlük yaşam ve doğa olayları ile ilişkilendirebilme
becerilerini geliştirmek.
•Çevreye duyarlı bireyler yetiştirmek.
Planetaryum
Kampüsümüzün
eğitime başladığı 2013-2014 eğitim öğretim yılından beri okulumuzda bulunan bu
özel mekân, kampüs öğrencilerimize, kurumumuzum diğer kampüsleri ve misafir
okullardaki tüm düzeylerdeki öğrenciler için gösteri amaçlı astronomi ve uzay
bilimine dair her şeyin (yıldızların, takımyıldızlarının, gezegenlerin, güneş
sisteminin, galaksilerin, güncel gök olaylarının, uzay bilimlerinde yaşanan
gelişmelerin, göktaşlarının ve diğer gök cisimlerinin) uzay ajanslarından
edinilen bilgiler ile gerçekçi simülasyonlarının izlenebildiği ve anlatımının
yapıldığı, mitolojik öykülerin dinlenildiği, bilimsel tartışmaların yapıldığı
kubbesi olan özel bir mekandır.
Tablet destekli eğitime 2012-2013 Eğitim Öğretim yılında başlayan ve bünyesinde özel Eğitim Teknolojileri Birimi kurup 2.518 adet tabletle Türkiye'deki okullar içinde bugüne dek öğrencisine en fazla sayıda ücretsiz tablet dağıtan FMV Işık Okulları, Samsung'un geliştirdiği yeni sınıf yönetim yazılımı Akıllı Sınıf'ın da Türkiye'deki ilk uygulayıcısıdır.
Gelişen teknolojiyi yakından takip ederek eğitim ortamına dahil etmeyi ilke edinen Feyziye Mektepleri Vakfı, alt yapı çalışmalarını tamamladığı tablet destekli eğitime Ispartakule Kampüsü'nde oluşturulan dört adet tablet sınıfı ile devam etmektedir. Öğretmenler, tablet destekli eğitim modeliyle, sınıflardaki son teknoloji ürünü dokunmatik akıllı led ekranları kullanarak öğrencilere istenilen konuyu interaktif olarak daha eğlenceli, daha kısa zamanda ve kalıcı şekilde anlatmaktadır. 2013-2014 Eğitim Öğretim yılı başında anaokullarına ve 1, 2, 3. Sınıflara Samsung marka dokunmatik 65" led ekranların alınmasıyla bu düzeylerde de derslerin interaktif olarak işlenmesi sağlanmıştır.
Ergonomik kalemi ve bu özelliği destekleyen güçlü yazılımlar sayesinde öğrencilerin gelişmiş özelliklerle donatılmış gerçek bir defter deneyimi yaşadıkları Samsung Galaxy Note'un her yıl en güncel modelini tercih eden Ispartakule Kampüsü'nde eğitim öğretim verilmektedir. Proje kapsamında kütüphane, ölçme değerlendirme, eğitim teknolojileri gibi eğitime destek veren diğer birimlerin çalışanları da tabletli eğitim süreci ve planlaması içerisinde aktif olarak yer almaktadır.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinin amacı; öğrencilere temel Bilişim Teknolojileri kazanımlarını kazandırmak ve gelişen teknolojiyi takipte kalarak onlara yeni programlar öğretmektir. Bununla birlikte MS Office programlarının iyi derecede kullanılması ve Web 2.0 araçlarının aktif olarak kullanılması amaçlanmaktadır.
Bilişim Teknolojileri derslerinde 1. Sınıf öğrencilerimizle Klavye kullanımı, El-kol koordinasyonu, Yaratıcılığını geliştirecek şekiller çizmeleri ve MS Word programına giriş yapılarak öğrendiklerini yazarak pratik yapmaları sağlanır. Ayrıca BT araçlarının insanların gereksinimlerine göre nasıl geliştiğini anlayarak, yaş seviyelerine uygun ve doğru terminolojiyi kullanmayı, teknolojiyle iletişim kurmayı, teknolojiyi kullanırken sosyal ve etik açıdan uygun davranışlar göstermenin önemli olduğu öğretilir.
2. Sınıf öğrencilerimizle kelime İşlem programına giriş yapılarak, klavyeyi daha doğru ve daha hızlı kullanmalarına yönelik yapılan etkinliklerle yazı becerileri geliştirilmeye başlanır. Dijital Vatandaşlık ve Dijital Sağlık konusunda bilgi sahibi olması amaçlanır. Algoritma ve Kodlama derslerine giriş yapılarak Algoritma mantığını kavratmak amaçlanır ve Kodlamaya giriş yapılır.
3-4. Sınıf öğrencilerimizle bilgi ve teknolojiyi kullanırken yasal ve etik davranışlar sergilemek gerektiği, yanlış kullanımın ne gibi sonuçlar doğuracağı hakkında fikir sahibi olarak dijital vatandaş olmanın gerekliliklerini yerine getirirmek amaçlanır.Kelime İşlem programı kullanılarak, klavyeyi daha doğru ve daha hızlı kullanmalarına yönelik yapılan etkinliklerle yazı becerileri geliştirmeleri amaçlanır. Sunu Hazırlama programı ile etkili sunum hazırlama teknikleri öğetilir. Algoritma ve Kodlama dersleri ile, sadece tüketen değil, üreten bireyler yetiştirmeye yönelik çalışmalar gerçekleştirilir. 4. Sınıf öğrencileri kendilerine ait okul maillerini aktif bir biçimde kullanırlar. MS Powerpoint programını aktif bir biçimde dersleri ile de paralel konularla yürütülmektedir. İşletim sistemleri ve Dijital Vatandaşlığın 9 modülü hakkında bilgi sahibi olmaları ve Dijital bir vatandaş olmaları amaçlanır.
5, 6. sınıf öğrencilerimiz İşletim Sistemleri, BT Web 2.0 araçları hakkında blgi sahibi olurlar. Online Web 2.0 sunum programlarını kullanmaları ve 3 boyutlu tasarım hakkında bilgi sahibi olmalarının yanında Dijital Vatandaşlık 9 Modülünün öğretimi, ayrıca BT araçlarının insanların gereksinimlerine göre geliştiğini algılayıp, günlük kullanım sırasında karşılaşabilecekleri yazılım ve donanım sorunlarını tanımlayıp çözme stratejilerini uygulamaları amaçlanmaktadır. Scratch ve Thinkercat programları ile Kodlama ve Robotik alanında gelişimleri, 3 boyutlu modelleme becerileri sağlanır. Infografikler tasarlayarak kendi bilgi grafiklerini oluştururlar ve branş dersleri ile ortak proje geliştirerek Infografik tasarlayabilmeleri amaçlanır.
Bilgisayar ( Maker) kulübümüz 3-4. Sınıflar ve 5-6-7. Sınıflar olmak üzere 2 kulüptür. Bilgisayar ( Maker) Kulübü'nde öğrencilerimize animasyon yapma, karakter yaratma, geliştirme ve sunma becerileri öğretilir. QR Kod oluşturma ve bunun yanında gelişen teknoloji ile birlikte Kodlama ve Robotik becerilerinin geliştirilmesi amaçlanır. Web 2.0 araçlarından Lego Education Web 2.0 araçları, Mbot, Robotistan ile Robotik ve Kodlama becerileri kazandırılırken, Scratch ve Arduino programları ile de yazılım geliştirme becerisi ve yaratıcılıklarını geliştirmek amaçlanır. Ayrıca, öğrencilerimiz kendi ürettikleri materyalleri sergileyebilme ve Bilişim Haftası Etkinliklerinde her kulüp öğrencisi kendi ürününü tanıtma imkanı bulmaktadır. Web 2.0 araçlarından Makey Makey cihazı sayesinde bilgisayardan piano, bateri çalarak öğrencilerimizin eğlenirken öğrenmeleri amaçlanır.
Gelişen teknolojlerin takibi ve öğrencilerimize yeni teknolojierin kazandırılması Bilişim Teknolojileri Bölümü olarak en önemli amacımızdır.
SATRANÇ
Bir düşünme sporu olan satranç, çocukların eğitiminde bir araç olarak, gelişmiş ülkelerin ilköğretim programlarında önemli bir yer işgal etmektedir. Okulumuzda oluşturulmuş olan satranç sınıfında, ilkokul 1,2 ve 3.sınıflarda satranç dersi haftada bir saat olarak okutulmaktadır.
İlkokul ve ortaokul öğrencilerimiz ayrıca tercih ederlerse çarşamba günleri iki saat daha satranç eğitimi alarak bu branşta kendilerini geliştirme fırsatı yakalayabilmektedirler.
Derslerinde başarılı olan öğrencilerimiz okul takımlarına katılarak yıl içinde İstanbul içi ve yurt içinde yapılacak çeşitli satranç turnuvalarında okulumuzu temsil etmektedirler.